Mikrocerrahi Varikoselektomi

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Varikosel hastalığının tedavisinde en sık uygulanan, sunduğu avantajlarla tedavide altın standart olarak kabul edilen yöntem mikrocerrahi varikosel ameliyatı ya da mikrocerrahi varikoselektomi şeklinde adlandırılan operasyondur. Cerrahi bir mikroskop eşliğinde gerçekleştirilen operasyon sırasında ameliyat bölgesi çıplak gözle kıyasla çok daha detaylı bir şekilde görüntülenebilir.

Spinal anestezi altında, kasık bölgesinden yaklaşık 3-4 cm’lik bir kesiden toplardamarlara ulaşarak gerçekleştirilen mikrocerrahi varikoselektomi sırasında, en ince toplardamarlar dahi görüntülenebildiği için hem varisleşen hem de varisleşme ihtimali olan damarlar kapatılabiliyor. Testislere temiz kan akışı sağlayan mikroarterler de mikrocerrahi teknik sayesinde korunabiliyor.

Mikrocerrahi Varikoselektomi

Varikosel Ameliyatı Mikrocerrahi mi Normal mi?

Bilimsel perspektiften mikrocerrahi ile varikosel ameliyatı avantajlarını şu şekilde sıralayabilirim:

2015 yılında gerçekleştirilen bir araştırmada mikrocerrahi yöntemle varikosel ameliyatı olan hastalarda açık varikoselektomi geçirenlere oranla komplikasyon oranlarının çok düşük olduğu, ameliyat sonrasında klinik tedavi süresinin daha kısa olduğu ve sperm kalitelerinde önemli ölçüde iyileşme gözlendiğini gösterilmiştir.

2020 yılında gerçekleştirilen bir diğer araştırmada ise mikrocerrahi varikosel ameliyatı sonrası hastaların total testosteron düzeyinde belirgin bir artış, bu artış sonucunda cinsel işlev bozukluklarında belirgin bir iyileşme ve cinsel isteklerinde yükselme olduğu gösterilmiştir.

Tüm bunlara ek olarak şu bilgiyi de sizlerle paylaşmak isterim. Mikrocerrahi ile gerçekleştirilen operasyonlar sırasında en ince toplardamarlar dahi görüntülenebildiği için ileride varisleşme ihtimali olanların tespit edilmesi mümkün oluyor. Operasyon sırasında bu damarları da kapattığımız için hastalığın nüksetme ihtimali %0,1’in altına iniyor. Geleneksel yöntemde ise bu oran ne yazık ki %40 seviyelerinde.

Ameliyat Sonrası Yapılması Gerekenler

• Mikrocerrahi varikosel ameliyatı sonrası hastalar 1 gün gözetimde kaldıktan sonra hastaneden taburcu olurlar. Erken dönemde hastaların testislerini korumaları, ani hareketlerden kaçınmaları ve ameliyat bölgesinde baskı yaratmamaları gerekir.
  • Operasyon sonrası enfeksiyon oluşumunun engellenmesi ve oluşabilecek ağrının kontrol altına alınması için reçete edilen antibiyotiklerin ve ağrı kesicilerin kullanılması ihmal edilmemelidir.
  • Ameliyat sonrasında işe dönüş süresi yapılan işe göre değişebilir. Fazla hareketlilik gerektirmeyen işlere sahip hastalar birkaç gün içerisinde işe dönebilirken uzun süre ayakta durulmasını gerektiren yoğun tempolu işlerde çalışanlar için bu süre 7 ila 10 güne uzayabilir.
  • En az 3 hafta süre zarfında hastaların ağır kaldırmaması ve tempolu egzersizlerden kaçınması önemlidir.
  • Ameliyattan bir hafta sonra kontrol muayenelerine gidilmesi gerekir.